Hadházy: Azért kellett megállítani a szombathelyi IC-t, mert egyetlen wc volt rajta, és az is elromlott

Thumbnail for 6557983

Hogyan romolhatott el egyszerre az összes wc egy vonaton? Hát úgy, hogy csak egy lehetett az egész szombathelyi „intercity expresszen”

– írta Hadházy Ákos a Facebook-oldalán. A független képviselő szerint Lázár János közlekedési miniszter „nagy ötlete az volt, hogy nyáron az összes használható szerelvényt a balatoni vonalra irányítják. Az ország, a vidék többi része pedig ilyenkor le van sajnálva, az addiginál is kevesebb szerelvény marad a munkába vagy iskolába utazóknak.”

A politikus az egyik vasúttal foglalkozó magyar youtuber, Kuhár Bence napokban készített videója alapján azt állítja, hogy a szombathelyi IC-vonalra az átcsoportosítások miatt a megszokott intercity szerelvények helyett elővárosi Flirt típusú motorvonatokat küldenek.

Ezek ugyan jól néznek ki, kevesebbet romlanak el és a klíma is működik, csak éppen, ha Lázár életében utazott volna vonaton, tudná, hogy ezeken kevesebb a mosdó, az ülések pedig nem két-három órás útra vannak szabva

– írta Hadházy.

Kuhár a hétvégén tette közzé a nyugat-dunántúli nagyvárosokban induló IC-kről készült videóját. Ebben többek között az is látható, hogy a szombathelyi vonalra valóban Flirt motorvonatot állítottak be, de mivel ezekből a viszonylag új vonatokból sincs elég, csak egy egységet tudtak keríteni, ami valóban azt jelenti, hogy egy mosdó tartozik hozzájuk.

Szintén Kuhár állította, hogy a terepfelmérés közben találkozott olyan utasokkal, akik az első osztályra váltottak jegyet, vagy helyjegyük volt. Csakhogy az egyterű Flirt-kocsiban ezeket hiába keresték.

Kuhár egyébként nemrég Lázár János egyik vidéki fórumán a vasútbezárásokról is kérdezte a minisztert.

The post Hadházy: Azért kellett megállítani a szombathelyi IC-t, mert egyetlen wc volt rajta, és az is elromlott first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest