Három hetet is késhet a villanyszámla, informatikai egységesítés miatt

Thumbnail for 6525091

Az E.ON Hungária Csoporthoz tartozó ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek a júniusi és júliusi hónapokban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben, például

  • a megszokottnál később kaphatnak számlát,
  • bizonyos ügytípusok esetében hosszabb átfutási idővel számolhatnak.

Többek között egyes ügyfelek az ELMŰ Hálózati Kft. területén akár 3 hetes csúszást is tapasztalhatnak az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-től érkező villamos energia elszámoló számlák érkezésében. A hibabejelentések és visszakapcsolások kezelése, az előre fizetős mérők töltése változatlanul elérhető lesz az átállás ideje alatt is – derül ki az MVM közleményéből.

A változások oka, hogy az E.ON Hungária Csoport egységesíti informatikai rendszereit, amely lehetővé teszi az egységes működést és az ügyintézés egyszerűsítését az E.ON minden ügyfele számára. Az átállás a Budapesten és Pest vármegye nagy részén működő ELMŰ Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti.

Az ügyfeleket érintő legfontosabb változások

  • Június 29-étől megszűnik az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei által használt online ügyfélszolgálat (https://eloszto.elmu.hu), valamint
  • már június 20-ától nem lesz elérhető az E.ON Hálózat mobilapplikáció.

Az egységesítést követően

  • július 10-étől az E.ON budapesti és Pest vármegyei ügyfelei is az eon.hu/ugyintezes online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az E.ON Ügyfélszolgálat applikációban intézhetik ügyeiket.

Az applikáción keresztül végzett éves fényképes leolvasásra az átállási időszakban nem lesz lehetőség; a leolvasás időpontjának módosításáról az E.ON e-mailben küld tájékoztatást az érintett ügyfeleknek.

Az ELMŰ Hálózati Kft. elérhetőségei is módosulnak, ezért júliustól az aramhalozat@eon.hu e-mail címen és a 7602 Pécs, Pf. 400 postai címen tudnak kapcsolatba lépni a társasággal az ügyfelek. A telefonos és személyes ügyfélszolgálati irodák elérhetősége változatlan.

Az átállást követően az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfeleinek bizonyos azonosítói is megváltoznak, de nem változik a mérő gyáriszáma és a mérési pont azonosító száma (POD). Az ügyintézés során minden esetben a mérési pont azonosító számra (POD) lesz szükség, amely a számla 3. oldalának bal felső sarkában található, HU000-val kezdődő, 33 karakterből álló azonosító.

Az egységes rendszer kialakítása miatt 2025. június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználati díj számla (RHD) azon ügyfeleknek, akik a rendszerhasználati díjat külön fizetik az ELMŰ Hálózati Kft. számára. Esetükben az átállás utáni első számla várhatóan később érkezik, és az is előfordulhat, hogy a szokásosnál hosszabb időszak fogyasztását tartalmazza.

Júliustól megváltozik az ELMŰ Hálózati Kft. bankszámlaszáma, ezért utalás előtt ellenőrizni szükséges az aktuális számlán a bankszámlaszámot.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. felhívja a Budapesten és Pest vármegyében élők figyelmét, hogy az átállási időszakban az elszámoló számla alapját képező éves leolvasási adatok, valamint az okosmérővel rendelkezők június havi elszámoláshoz szükséges adatai az E.ON-tól a szokottnál később érkeznek az MVM rendszerébe, ezért

  • azon ügyfelek, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka vagy
  • okosmérővel rendelkeznek,
  • akár 3 hetes csúszást tapasztalhatnak az elszámoló számla érkezésében.

Az érintett ügyfeleket az MVM Next e-mailben és postai úton érkező levélben is tájékoztatja, többek között az egybecsúszó számlák fizetési rendjéről, halasztott fizetési lehetőségről.

További fontos tudnivalók az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei számára

  • 06.14-től az új bekapcsolási igények és mérőcserék feldolgozása szünetel. A korábban rögzített bekapcsolási igények folyamatában azonban nem történik változás. A HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolási igények 07.01. és 07.15. között a folyamatkövető felületen nem lesznek elérhetőek és 07.15-től új azonosítókkal jelennek meg a rendszerben. Új bekapcsolási igény esetén a határidők is változhatnak.
  • 06.15-től az MVM Next-nél elindított felhasználóváltás zavartalanul működni fog, azonban a hálózathasználati szerződés csak később, az átállás után érkezik meg az érintett ügyfélhez, továbbá a kiköltöző ügyfél is később fog végszámlát kapni.
  • 06.28-tól általános tájékoztatás és igénybejelentés benyújtása lehetséges, de a számlázás és folyószámlakezelés korlátozott lesz.

Az átállás után

A személyes, telefonos és online ügyintézés július 10-étől az E.ON minden ügyfele számára újra teljeskörűen elérhető lesz. A rendszerátállás ideje alatt felhalmozódott ügyek feldolgozása folyamatosan történik. Az E.ON Hungária Csoport és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. köszöni az érintett ügyfelek türelmét és megértését. Részletes információ az E.ON Változások az ügyintézésben felületen, valamint az MVM oldalán olvasható.

Milyen ügyeknél nem lesz leállás az átállási időszakban?

  • A hibabejelentéseket továbbra is kezeli az E.ON, az esetleges fellépő üzemzavarok elhárítása változatlanul működik.
  • A visszakapcsolási igényeket továbbra is fogadják, és annak feltételeinek teljesülése esetén az ügyfél visszakapcsolása megtörténik.
  • A leolvasók az átállás ideje alatt is a megszokott módon, az eredeti időpontban olvassák le a mérőket.
  • Az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., valamint az E.ON Közép- és Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt.-k szolgáltatási területén történő ügyintézéshez a személyes, telefonos és online ügyintézési csatornák továbbra is zavartalanul elérhetők lesznek és az előrefizetős mérők feltöltése továbbra is zavartalanul működik.

The post Három hetet is késhet a villanyszámla, informatikai egységesítés miatt first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest