Csütörtök délelőtt több forrás is jelezte az Indexnek, hogy az OTP Banknál technikai probléma lépett fel, amely miatt egyes ügyfelek számlájáról duplán vonták le bizonyos korábbi vásárlások összegét.
A pénzintézet honlapjának tetején egy sárga hátterű figyelmeztetés szól arról, hogy „technikai hiba egyes számlaegyenlegeknél.”
A megnyitható ablakban a következő információ olvasható:
Külső szolgáltató hibája miatt előfordulhat, hogy egyes korábbi vásárlások összegét duplán terhelte a rendszer néhány ügyfél számláján. A külső partner bevonásával mindent megteszünk azért, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg ügyfeleink számláján. Az okozott kellemetlenségért érintett ügyfeleinktől elnézést kérünk.
Bár nem tömeges jelenségről van szó, az Index információi szerint így is sok ügyfelet érint a hiba. A portálnak több forrás is megerősítette, hogy valóban egy külső szolgáltatónál adódott probléma, amelynek következményeként egyes tranzakciók duplán jelentek meg: ha valaki például már kifizetett egy összeget, a rendszer ezt újra levonta a számlájáról.
A bank munkatársai jelenleg azon dolgoznak, hogy kiszűrjék a duplikált tranzakciókat, és ennek eredményeként minden érintett ügyfélnél helyreálljon a számlaegyenleg – írja az Index.
Hasonló hiba más pénzintézeteknél is előfordult a közelmúltban. Július elején írtunk arról, hogy az MBH Banknál a bankkártyás tranzakciók összege átmeneti technikai okok miatt „duplán került foglalásba”. Ez a probléma ugyan megoldódott, ám augusztus elején arról számoltunk be, hogy többen ismét eltéréseket tapasztaltak MBH-s bankszámlájuk egyenlegénél. Ekkor már nemcsak a kártyás vásárlásoknál adódhattak gondok, hanem ATM-es befizetésnél és átutalásnál is. A bank ugyanakkor azt közölte, hogy nincs tömeges egyenlegeltérés.
The post Hiba az OTP-nél: egyes ügyfelektől duplán vonták le a vásárlások árát first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu