Egyre több kutatás hívja fel rá a figyelmet, hogy a telefon és a távirányító nem kisgyermekek kezébe való eszközök, pláne nem kétéves kor alatt. Korábban beszámoltunk róla, hogy példaként a svéd hatóságok azt tanácsolják a szülőknek, ne engedjék két év alatti gyermekeiket tévé, okostelefon és számítógép képernyője elé, mert az az alvászavar, figyelem- és koncentrációs problémák, valamint a magatartással és viselkedéssel kapcsolatos gondok mellett még számos egészségügyi hátránnyal járhat. Most a Telegram ír egy új tanulmányról, amelyet az új-zélandi Canterbury Egyetem tudósai készítettek a témában, és ugyancsak nem azt a nevelési elvet erősítik, hogy „legalább addig sem sír a gyerek, amíg nyomkodja a telefont”.
A kutatás során a szakemberek több mint 6000 gyermeket követtek nyomon kétéves kortól nyolcéves korig, hogy megvizsgálják, milyen hatása van, ha a korosztály számára előírt napi egy óránál nem töltenek több időt a képernyők előtt. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a gyerekek, akik naponta több mint 90 percet töltöttek közvetlenül képernyő előtt, nyolcéves korukra átlag alatti eredményeket értek el a szókincs, a kommunikáció, az írás és a számolás terén. Emellett nagyobb valószínűséggel játszottak egyedül, kevésbé kedvelte őket a többi gyermek, kevésbé voltak figyelmesek és kevésbé osztották meg a játékaikat. Azok a gyerekek, akik több mint két és fél órát töltöttek képernyő előtt, még rosszabbul teljesítettek. Ezzel szemben azok a társaik, akik a nemzetközileg ajánlott napi egy óránál kevesebbet használtak digitális eszközöket, négy- és nyolcéves korukra jobb nyelvi készségekkel, magasabb iskolai átlaggal és kevesebb viselkedési problémával rendelkeztek, valamint az átlagnál szociábilisabbak voltak.
A kisgyermekkori képernyőidő előrejelzi, hogy a gyermekek milyen készségekkel érkeznek az iskolába, és a képernyőhasználat utóbbi években tapasztalt drámai növekedése részben magyarázatot adhat arra, hogy miért csökkent az iskolaérettség az elmúlt években
– mondják a kutatók.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nemzetközileg elfogadott iránymutatásai azt javasolják, hogy kétéves kor alatt ne töltsenek képernyő előtt időt a gyermekek, 2 és 5 éves kor között pedig kevesebb mint napi egy órát. Mindeközben a jelenlegi kutatások következetesen azt mutatják, hogy a kétévesek 80 százaléka és a háromévesek 95 százaléka nemzetközi kitekintésben az ajánlott mennyiség felett tölt időt digitális eszközök használatával.
The post Hogyan befolyásolja napi másfél óra képernyőidő egy kisgyermek fejlődését? first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu