Így lehet a MÁV-nál érvényesíteni a késési biztosítást

Thumbnail for 6615781

A késési biztosítás keretében június 1-jétől 20 percet meghaladó késés esetén a jegyár fele visszajár a MÁV-csoporthoz tartozó járatokon (a vonatokon, a helyközi buszokon és a HÉV-eken) utazóknak. Ha valakinek bérlete van, annak csak akkor jár a kártérítés, ha egy hónapon belül legalább ötször volt 20 perces késés, és csak a bérlet árának 10 százalékáig. Napijegynél egy ilyen késés is elég ahhoz, hogy legközelebb 10 százalékkal olcsóbban utazhassunk. És teljesen mindegy, milyen okból késik a vonat, fizet a MÁV.

De mit jelent a 20 perc késés, illetve az, hogy minden utas megkapja a kompenzációt? Mit kell tennünk ahhoz, hogy ténylegesen megkapjuk a visszatérítést? A részletekről a MÁV-ot kérdeztük.

Visszatérítés jegyeknél

A legegyszerűbben az online vásárolt jegyeknél megy a visszatérítés (a MÁV+ appban) – automatikusan visszautalják a megvásárolt jegy árának felét, amennyiben több mint 20 perc késéssel juttatják el az utast a célállomásra. (Akinek még a régi MÁV appja van, annak célszerű a MÁV+ appra váltani.)

Ha valaki papír jegyet vásárolt, ahhoz is az MÁV+ alkalmazást, illetve a jegy.mav.hu-t ajánlják elsősorban a jegy rögzítésére, akár a késés (leszállás) után, hogy automatikus legyen a megadott bankszámlaszámra az 50 százalékos jegyár-visszatérítés.

The post Így lehet a MÁV-nál érvényesíteni a késési biztosítást first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest