A FEOSZ szerint a jótállással kapcsolatos kifogások tárháza igen széles:
- Várni kell az alkatrészre;
- a gyártó nem engedélyezi a cserét;
- muszáj megvárni a gyártó válaszát a kijavításról;
- most van a szezon, ezért nincs kapacitás a javítások elvégzésére.
Vagy egész egyszerűen nem érkezik válasz a hibabejelentésre heteken keresztül. De mihez van jogunk, ha jótállást érvényesítenénk?
A jótállási kötelezettség részletei
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályai szerint a jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
Ez a határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti. Fontos rendelkezés, hogy a fogyasztó döntésén múlik, hogy
kihez fordul, nem lehet ide-oda küldözgetni.
- Ha a fogyasztási cikk első javításakor a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- Ha a fogyasztási cikk három kijavítást követően ismét meghibásodik, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- Ha pedig a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ezen rendelkezések alól kivételt az alábbi termékek jelentenek: elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, valamint a motoros vízi jármű.
A jogszabályok további részletszabályokat is megállapítanak, melyekről szívesen ad felvilágosítást a FEOSZ a 06-80-630-183-as ingyenes telefonszámon, vagy az alternativsegítseg@gmail.com e-mailcímen.
The post Jótállás: nincs kifogás, ha elromlott a termék, minden vállalkozásnak így kell intézkedni first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu