Jóval tovább lesz zárva a legforgalmasabb vasúti mellékvonal, mint amivel számoltak

Idén már nem nyitják meg az ország legforgalmasabb mellékvonalát, a Vác–Balassagyarmat-vonalat – derült ki Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató videójából, aki arról számolt be, hogy alaposan felújítják a szeptemberi, Magyarkúton történt kisiklás miatt lezárt szakaszt. „Mérővonattal néztük végig a pályát, és a mérési eredmények alapján döntöttünk a beavatkozásokról” – mondta Hegyi, hozzátéve, hogy nem toldoznak-foltoznak, hanem Vác és Szokolya között teljesen átépítik a pályát, több mint 3 milliárd forint értékben.

A vezérigazgató konkrét időpontot nem mondott a szakasz megnyitásáról, csak annyit, hogy 2026 elejére fognak végezni a felújítással. Október elején a MÁV még azt írta a 24.hu-nak, hogy „a helyreállítás várhatóan a decemberi menetrendváltásig megtörténik”.

Más vonalak ennél is rosszabbul jártak

A komolyabb felújítással a MÁV azt a hatalmas malőrt akarja elkerülni – erre Hegyi Zsolt is utalt –, ami a Veszprém-Ajka nemzetközi fővonalon történt: egy pár éve teljesen felújított szakaszt vízelvezetési problémák miatt újra kell építeni, ráadásul a tervezett pár hónapos vágányzár már lassan egy éve tart, és még mindig nem tudni, hogy mikor indulhat meg újra a forgalom, noha eredetileg csak két és fél hónapról volt szó.

De a legrosszabbul a második legforgalmasabb mellékvonal járt: a Debrecen–Nagykereki vonalat most októberben zárták le a Debrecen mellett épülő CATL-akkugyár második üteme miatt. Belátható időn belül nem fognak vonatok járni azon a vonalon, mivel még a tervek sincsenek meg az új vonalra.

Kapcsolódó
„Egy normális országban elképzelhetetlen, hogy egy beruházó kedvéért, akit zavarnak a sínek, ennyi ember életét megnehezítik”

Bejártuk a legsikeresebb mellékvonalat, amit most a debreceni akkugyár kedvéért bezárnak.

The post Jóval tovább lesz zárva a legforgalmasabb vasúti mellékvonal, mint amivel számoltak first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest