Az Air India légitársaság egyik repülőgépének júniusi katasztrófáját az okozhatta, hogy a hajtóművek üzemanyag-szabályozó kapcsolója „kikapcsolás” állásba került, aminek következtében megszűnt mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása – idézi az indiai légibaleset-vizsgáló hivatal (AAIB) szombaton közölt előzetes jelentését az MTI.
Az Air India Angliába tartó Boeing 787-8 Dreamliner típusú gépe június 12-én zuhant le az északnyugati Ahmedabad városában. A repülőgépen 230 utas – 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai – és 12 fős személyzet tartózkodott.
India történetének egyik legsúlyosabb légi katasztrófáját egy ember élte túl.
A repülőgép a fölszállás és a lezuhanás között mintegy 30 másodpercig tartózkodott a levegőben. Az AAIB-jelentés összeállítói szerint miután a repülőgép elérte a rekordsebességét,
az 1-es és 2-es hajtómű üzemanyag-leállító kapcsolói egy másodpercen belül egymás után átálltak leállítás módba.
A jelentés nem tért ki arra, hogy a kapcsolók hogyan kapcsolhattak leállítás állásba repülés közben. A jelentés szerint a kapcsolókat ugyan visszakapcsolták, de már nem sikerült felpörgetni a motorok teljesítményét, hogy megállítsák a süllyedést, miután a repülőgép elkezdett veszíteni a magasságából.
A repülés utolsó pillanatában a pilótafülke hangrögzítőjén hallani lehetett, amint az egyik pilóta megkérdezi a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyag-adagolót.
A másik pilóta azt válaszolta, hogy nem tette
– áll a jelentésben. (MTI)
The post Kiderítették, mi okozta az Air India gépének tragédiáját first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu