Lázár János szerint a 2026-os országgyűlési választásokig a parlament nem tárgyal az „átláthatóságinak” nevezett törvénytervezetről. Azt mondta, hogy „a parlamentnek már kevés ülése van az alkotmányos menetrend szerint. Most már a választások kiírása következik, és (…) csak a legszükségesebb jogalkotási feladatok állnak a parlament előtt” – válaszolta a miniszter a Debreciner kérdésére a hajdúszoboszlói Lázárinfó után.
A helyi hírportál az építési és közlekedési minisztert arról is kérdezte, mikor kapják vissza az érintett települések az októberben valószínűleg a CATL-gyár bővítése – a debreceni városvezetés magyarázatai szerint a helyi repülőtér futópályájának fejlesztése – miatt bezárt, az utóbbi évek sikersztorijaként emlegetett Debrecen–Nagykereki (106-os) mellékvonalat, miért nem akkor zárták le, amikor már elkészült az új.
Lázár János ekkor elismerte, hogy a kínai akkumulátorgyár érdekeit a közösségi közlekedés elé helyezték:
Nyilvánvalóan a gyárépítéssel van összefüggésben minden. A gyárnak terület kell, a gyárnak infrastruktúra kell, a gyárnak lehetőség kell, és a munkahelyteremtő beruházás megelőzte az egyébként alacsony kapacitással és hatékonysággal működő vasútvonalnak a szempontjait.
Szerinte nagy dilemma előzte meg a kormány döntését, 3-4 évig „vacakoltak” azzal, hogy mit kezdjenek a vasútvonallal.
A miniszter későbbre ígért választ arra a kérdésre, hogy lehetett ráengedni Debrecen–Józsa két keskeny utcájára az M35-ös autópálya forgalmát, amikor a csomópont átadásakor nem készült még el az elkerülő út. Emiatt már többször is tiltakoztak a felsőjózsaiak, legutóbb forgalomlassító demonstrációt tartotta.
Arra a kérdésre, mi történt azóta, hogy a debreceni Nagyállomás 99 évre történő hasznosítása ügyében a török hátterű Synergy Construction Zrt. pályázatát érvénytelenítették, Lázár János azt felelte, a koncepció az, hogy a vasútüzem állami tulajdonban marad, a többit átadják magánbefektetőnek. Az üzemeltetésből befolyó bevételekért cserébe kötelessége lesz teljeskörűen felújítani a pályaudvart. Azt mondta: a Nagyállomás üzemeltetésére Magyarországon és külföldön is van érdeklődés, de a debreceni befektetőket elsőbbség illeti meg.
Lázár János szavai azért meglepőek, mert a Debrecen–Nagykereki (106-os) mellékvonalat az utóbbi évek sikersztorijaként emlegették.
The post Lázár János elismerte, a kínai érdek lett a 106-os végzete first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





