Lázár János: Légkondicionált MÁV-buszokkal készülünk a nyárra

Thumbnail for 6531423

Cikkünket folyamatosan frissítjük.

Olcsóbban adtunk el sokkal több jegyet – mondta Lázár János kedd reggeli Közlekedésinfóján, amit Hegyi Zsolt MÁV-vezérrel tart. Az építési és közlekedési miniszter megszólalása előtt a sajtó megjelent képviselőinek jelezték, hogy a tájékoztató végén „országos nagypolitikai kérdésekkel nem szeretnének foglalkozni”, az ezzel kapcsolatos kérdéseket a miniszter Lázárinfóján tegyék fel, most csak az elhangzottakkal és a minisztérium ügyeivel kapcsolatban kérdezzenek.

Lázár szerint jelenleg sokkal többen használják a tömegközlekedést most, mint eddig bármikor, és a jegyekből legalább annyi pénzt tudtak beszedni, mint korábban. Van-e látható jele annak, hogy sokkal többen veszik igénybe a közösségi közlekedést? Szerinte teljesen világos, hogy a nagy gazdasági övezetekben, a nagyvárosok körül leteszik az egyéb járműveket, és közösségi közlekedést vesznek igénybe a tarifareform hatására.

Nem járunk a pénznek bőségében

– fogalmazott a miniszter az EU-s források felfüggesztésére utalva, ezért nekik „Havária-tervvel kell készülniük az idei nyárra”.

Lázár emlékeztetett, hogy 2025 június elsejétől bevezetik a késési biztosítást, ami azt jelenti, hogy 20 perc késés esetén visszaadják a jegyár 50 százalékát. Komoly eredménynek tartja, hogy az állam a késésekért felelősséget vállal.

1200 mosdót újítanak fel december 31-ig, jelezte a miniszter, nem lesz olyan mosdó, ami nem lesz felújítva 2026 januárjára. „Komoly erőforrásokat csoportosítottunk oda”, közölte, hozzátéve, hogy az erre szánt összeget a MÁV-nak kellett kigazdálkodnia. Fizetőssé teszik a mosdók egy részét.

2026 tavaszáig mintegy 70 darab mozdonyt bérelnek, a Miskolc-Budapest vonalon ez több perc időmegtakarítást jelent. 2026-ban újabb 30 mozdonyt fognak bérelni, ezt óriási előrelépésnek nevezte Lázár.

Hirtelen javulni fog a késések aránya, csökkenni fog a 20 percen túli késés. Ehhez nagy mértékben járul majd hozzá a mozdonybérlés is.

A 2025-ös nyári hónapokkal kapcsolatban az új menetrend június 21-től él, tavalyról számos tanulságot le lehet vonni Lázár szerint „40 fokban közlekedést szolgáltatni ugyanolyan, mint a kórházakban műtőket üzemeltetni”.

Senki ne képzelje el azt, hogy az összes lépés megtétele esetén is ki tudják védeni a nyári problémákat 40 fokos melegben, figyelmeztetett a miniszter, aki köszöni az utasok türelmét. Most sokkal körültekintőbben, alaposabban, erőforrásokat odacsoportosítva készülnek a nyári hónapokra, 250-300 busszal vágnak neki a vasút támogatásának,

lesznek légkondicionált MÁV-buszok, amik a forró időjárásban segítik majd a vasúttársaságot. Minden nap legalább egyszer biztosítanak fognak klimatizált eljutást minden magyarországi településre a nyáron, ígérte.

A MÁV kigazdálkodott 36 állomásfelújítást, folytatta Lázár, azaz több pénz jut a műszaki feltételek javítására.

Hónapok óta azon dolgozunk, hogy felkészüljünk a nyári időszakra –folytatta a tájékoztatót Hegyi Zsolt MÁV-vezér, aki arról beszélt, hogy a legfontosabb felkészülni az intenzív nyári forgalomra. Június 21-től a pályasebességet 160 kilométer/órásra emelik az arra alkalmas vonatokon Székesfehérvár és Budapest között, ez körülbelül három perc időnyereséget jelent.

A nyár a felkészülésen túl a nagy karbantartások időszaka is a MÁV vezetője szerint, négy nagyvolumenű karbantartás várható, előre is köszöni mindenkinek a türelmét ehhez: Rákosrendező, Budapest-Pécs, Békéscsaba-Szeged, Keleti pályaudvar a négy érintett helyszín.

Hegyi Zsolt ígérete szerint idén több vonalon is több légkondicionált ülőhely lesz elérhető, mint tavaly. Létrehozták az Országos Haváriaközpontot is azért, hogy minden utas eljusson A-ból B-be.

Az Inter City vonatokon kekszet és frissítő kendőt is biztosítani fognak az utasoknak, a Déli Pályaudvaron pedig júniusban elindul a Fresh Corner szolgáltatás.

Minden nyári Inter City vonalon takarítók biztosítják majd a tiszta mosdót és tiszta fedélzetet az indulástól érkezésig. A késési biztosítás Hegyi szerint arról szól, hogy „a késés egy be nem tartott ígéret”, a pénz fele mindenképpen visszajár, ha valaki 20 percnél többet késő járaton utazik.

The post Lázár János: Légkondicionált MÁV-buszokkal készülünk a nyárra first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest