Azok számára, akik meghatalmazott útján veszik át postai küldeményeiket, időszerűvé vált a meghatalmazások megújítása. Mivel a lejáró meghatalmazások száma 400 ezer címhelyen mintegy 2 millió, érdemes már most elvégezni a megújítást, így elkerülhetők a későbbi torlódások, és biztosítható a postai ügyintézés zavartalansága – olvasható a Magyar Posta közleményében.
A posta felhívja ügyfelei figyelmét, hogy a 2017. július 24. előtt kiadott, visszavonásig érvényes postai meghatalmazások 2025. december 31-én automatikusan lejárnak, és hatályukat vesztik. Az érintett ügyfeleknek év végéig van lehetőségük a megújításra, ha 2026 januárjától is szeretnék, hogy meghatalmazottjaik átvehessék küldeményeiket.
Ennek elmaradása esetén ez a jogosultság megszűnik.
A postai meghatalmazás általános vagy meghatározott küldeménytípusokra szól– például nyugdíjutalvány, hivatalos irat, időgarantált küldemény, egyes levél- és csomagküldemények, utalványok vagy a vakok írása esetén. A gyakorlatban jellemzően a személyes átadást igénylő könyvelt küldeményekhez kapcsolódik meghatalmazás, ugyanakkor az ügyfelek többsége a teljes körű, valamennyi küldeményre érvényes meghatalmazást részesíti előnyben.
A Magyar Posta két egyszerű megoldást kínál a meghatalmazások megújítására:
- Online, az eMeghatalmazás szolgáltatással: Előzetes ÉnPostám regisztrációt és hitelesítést követően néhány kattintással elvégezhető a teljes folyamat. Az online megújítás legnagyobb előnye, hogy a meghatalmazások a későbbiekben könnyedén, a Posta bevonása nélkül is kezelhetők.
- Személyesen, bármelyik postán: Az ügyfelek a www.posta.hu/meghatalmazas oldalon elérhető nyomtatvány kitöltésével és leadásával is megújíthatják meghatalmazásaikat.
The post Magyar Posta: lejárnak a meghatalmazások, több százezer ügyfélnek kell lépni first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu