Megfelezték a tengeri utat Kína és az Európai Unió között

Az „Istanbul Bridge” első útja eredetileg 18 napig tartott volna, de két nappal meghosszabbodott a norvég partoknál tomboló vihar miatt. A hajó így is hamarabb érte el Európát, mint a Szuezi-csatornán vagy a Jóreménység-fok körül közlekedő teherhajók, amelyeknek 40 és 50 napig tart az útjuk.

A beszámoló szerint az elmúlt években Peking elmélyítette a tengeri együttműködést Oroszországgal az Északi-sarkvidéken, mivel alternatív szállítási útvonalat keres, hogy csökkentse kitettségét a délkelet-ázsiai Malakka-szorosban. Az északi-sarkvidéki átjáró mentén azonban az időjárási és a hajózási körülmények kiszámíthatatlanok.

A pekingi vámhivatal adatai szerint az Európába irányuló export szeptemberben éves szinten 14 százalékkal nőtt, míg az Egyesült Államokba irányuló szállítások ugyanebben az időszakban 27 százalékkal csökkentek. A Xinhua jelentése szerint a kínai Sea Legend konténerhajózási társaság által üzemeltetett Istanbul Bridge mintegy négyezer konténert szállított a kínai Csousan (Zhoushan) kikötőből, és hétfőn kikötött Felixstowe-ban, Nagy-Britannia legnagyobb konténerkikötőjében, majd Németországban, Lengyelországban és Hollandiában is.

The post Megfelezték a tengeri utat Kína és az Európai Unió között first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest