Bár a fizetésképtelenné vált UniTravel nem volt a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagja, Bakó Balázs, a szakmai szervezet szóvivője is megszólalt a sok utast érintő üggyel kapcsolatban lapunknak. Mint fogalmazott: az esetnek két fontos üzenete van.
Bakó szerint egyrészt az utazási irodákra vonatkozó rendkívül szigorú szabályozás eredményeként a kiutazott utasok hazaszállítása biztosított, és arra lehet számítani, hogy akik nem tudtak elutazni, visszakapják majd a pénzüket. „Mindezt az érintett utazásszervező forgalmához méretezett kötelező vagyoni biztosíték és a hazaszállítási biztosítás fedezheti. Ez egyértelműen rámutat a szervezett utazás garanciáira” – fogalmazott.
Másrészt elmondása szerint jelentős a kínálat a hazai piacon, több olyan utazásszervező is van, mely rendkívül kedvező áron, jelentős kedvezménnyel értékesít utazásokat.
A jó előfoglalási időszak nyomán most, a főszezon elején a tavalyi évhez képest visszafogottabbak a foglalások
– közölte.
Arra a kérdésünkre, hogy a károsult utasok mit tehetnek, Bakó úgy felelt, az UniTravel kötelező vagyoni biztosítékát a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe nyújtja – amint ez a biztosítótársaság és az UniTravel honlapján is olvasható. Azok, akik utazást fizettek be az UniTravelnél, de még nem utaztak el, a kárrendezési eljárás részleteivel kapcsolatban a biztosítótársaság folyamatosan frissülő honlapján tájékozódhatnak. Hozzátette, mivel az egyeztetések zajlanak, további információk egyelőre nem állnak rendelkezésre.
Biztosító: a kialakult helyzetet kiemelt prioritással kezeljük
A Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe a 24.hu-nak küldött közleményében szerdán megerősítette, hogy tudomást szerzett az Unitravel fizetésképtelenségéről.
Társaságunk – mint az utazásszervező vagyoni biztosítékát nyújtó biztosító – a jogszabályoknak megfelelően felkészült a kárrendezési eljárás mielőbbi elindítására. A biztosító egyeztetést folytat a fővárosi kormányhivatallal, a hatósági határozat meghozatalát követően haladéktalanul megkezdi az ügyintézést, a jogszabályban meghatározott módon és mértékig
– írták.
A Colonnade Biztosító a kialakult helyzetet kiemelt prioritással kezeli, „munkatársaink megerősített ügyfélszolgálati háttérrel állnak rendelkezésre, hogy minden jogos kárigényt szakszerűen és a lehető leggyorsabban rendezzenek” – jelezték.
Felhívták rá a figyelmet, hogy bár a kárrendezési eljárás megindítására kizárólag a fővárosi kormányhivatal hivatalos, a fizetésképtelenséget megállapító határozatának megszületését követően van lehetőség, a kárigény benyújtásához szükséges dokumentumokat – az ügyintézés előkészítéseként – előzetesen is benyújthatják az érintettek. A kapcsolattartás megkönnyítése érdekében a társaság dedikált e-mail-címet hozott létre, mely kizárólag az UniTravel-üggyel érintett ügyfeleknek biztosít közvetlen elérhetőséget és támogatást.
Az UniTravel hétfőn felugró üzenetben jelentette be a honlapján, hogy fizetésképtelenné vált, hozzátéve, hogy „külföldön tartózkodó utasaink hazajutása biztosított, azonban határozottan és kifejezetten kérjük azon utasainkat, akik még nem kezdték meg az utazásukat, hogy semmiképpen ne jelenjenek meg azon”.
A közleményben azzal vádoltak meg egy meg nem nevezett céget, hogy árképzésükkel „megölték” az UniTravelt. A 24.hu értesülései szerint az Itakának üzentek, amit lapunk megkeresésére megerősített az érintett vállalat, és csalódottságának adott hangot.
A kormányhivatal időközben eljárást indított a csődbe ment utazási iroda ügyében.
The post MUISZ: A becsődölt utazási iroda esetének két fontos üzenete van first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu