Naponta 2,5 milliárd forint nyereményt fizetett ki a Szerencsejáték Zrt. tavaly a játékosoknak átlagosan

Thumbnail for 6536116

A Szerencsejáték Zrt. 1235 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el tavaly, 26,1 százalékkal többet az előző évinél, a nyereményekkel csökkentett tiszta játékbevétel 12,1 százalékkal emelkedett – tájékoztatta a társaság csütörtökön az MTI-t.

A közlemény szerint a vállalat EBITDA-mutatója (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 57,6 milliárd, az adózott eredmény 50,3 milliárd forintra nőtt. Összesen 178 milliárd forintot fizetett a társaság adók, járulékok, díjak és osztalék formájában a központi költségvetésbe, 4,6 százalékkal többet, mint 2023-ban.

Naponta átlagosan több mint 2,5 milliárd forint nyereményt fizettek ki a játékosoknak tavaly, ami éves szinten 929,5 milliárd forintot jelentett.

Az árbevétel közel kétharmadát a földi értékesítést végző csatornák együttes forgalma tette ki, ami csaknem 10 százalékos növekedés az előző évhez viszonyítva. Az interaktív értékesítési árbevételek a folyamatos fejlesztések eredményeképpen jelentősen, 50 százalék felett emelkedtek.

A termékszegmensek közül a földi és online sportfogadás emelkedett a legnagyobb mértékben, csaknem 40 százalékkal. A számsorsjátékok közel 17 százalékos növekedéssel zárták az évet, a sorsjegyek esetében viszont minimális, 1,6 százalékos volt az emelkedés az előző évhez képest. A teljesítmény tükrözi a játékosi igények alakulását, folyamatos az eltolódás a fogadási típusú termékek felé – emelte ki a Szerencsejáték Zrt.

A játékosok közül tavaly összesen 7196-an vihettek haza milliós, illetve milliárdos nyereményt. Kétszer is megdőlt az Ötöslottó jackpotja, kihúzták minden idők legnagyobb főnyereményét a Skandináv lottón és a Kenó játékon is rekordnyeremény született – olvasható a közleményben.

The post Naponta 2,5 milliárd forint nyereményt fizetett ki a Szerencsejáték Zrt. tavaly a játékosoknak átlagosan first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest