„Néha azt gondolom, hogy azért, mert túl jó voltam” – Sharon Stone szerint az Elemi ösztön miatt nem kapott többé jó szerepeket

Új filmje, a Senki 2. apropóján hosszú interjút adott a Guardiannek Sharon Stone, amelyben sok mindenről beszélt, csak az új filmjéről nem.

Szóba került például Paul Verhoeven 1992-es erotikus thrillere, az Elemi ösztön, amely Stone nagy kiugrását jelentette: a film hatalmas siker volt, Stone karaktere (és a híres vallatási jelenete) pedig hónapokig téma volt a sajtóban. A színésznő 2021-es memoárjában árulta el, hogy a jelenet felvételekor finoman szólva becsapták: megkérték, hogy a fényelés miatt vegye le az alsóneműjét, és biztosították róla, hogy a felvételen semmi nem fog látszani. Megdöbbenve tapasztalta, hogy nem így lett. Annak idején jogi lépéseket is fontolgatott, végül azonban művészi értéke miatt elfogadta a döntést.

A színésznő máig büszke a filmre és alakítására, amelyet szerinte csak ő tudott megcsinálni. A gond szerinte az, hogy sokan azt hitték, hogy simán a jó casting volt a siker mögött – hogy Stone az életben is olyan, mint karaktere. Stone állítja, hogy nem erről volt szó: nehéz szerep volt, amelyet nem véletlenül utasított vissza egy rakás színésznő (például állítólag Michelle Pfeiffer, Debra Winger, Kathleen Turner és Julia Roberts), mielőtt ő elvállalta.

A film után aztán Stone-t mégis elkerülték a nagyobb sikerek – leszámítva Martin Scorsese ’95-ös Casinóját. Stone-nak van is rá elmélete, miért:

Soha többé nem kaptam szerepet. […] Néha azt gondolom, hogy azért, mert túl jó voltam.

A színésznő szerint ebben Francis Coppola is egyetértett vele; egy 1996-os Oscar-gála előtti bulin a rendező azt mondta neki: „Nem fogod megnyerni az Oscart”. Mikor megkérdezte, miért, Coppola így válaszolt: „Én nem nyertem meg a Keresztapáért, Marty sem nyerte meg a Dühöngő bikáért, és te sem fogod megnyerni a Casinóért”.

Ezt egész életemben magammal vittem – hogy együtt vagyok hatalmas vesztes Martyval és Francis Ford Coppolával

– mondja Stone.

A Casino után tényleg nem sok szerep jutott neki, ez azonban részben azért is volt, mert 2000-ben ő és második férje, Phil Bronstein, örökbe fogadták Roant, és Stone az anyaságra kezdett koncentrálni. Egy évvel később, 43 évesen, súlyos stroke-ot kapott. Csoda, hogy túlélte – mondja:

az agya kilenc napig vérzett, és az orvosok 1%-os esélyt adtak neki a túlélésre. Újra meg kellett tanulnia járni, beszélni és olvasni.

A színésznő arról is beszélt, hogy az Elemi ösztön megítélése nemcsak a karrierjére, hanem a magánéletére is hatással volt: amikor 2004-ben elvált Bronsteintől, a film szerinte jelentős szerepet játszott abban, hogy elvesztette Roan felügyeleti jogát. „Egy ponton a nyolcéves fiamat is tanúskodni hívták, és megkérdezték tőle, hogy tud-e arról, hogy az anyja szexfilmekben szerepel.”

A Roanért folytatott harc 11 évig tartott, végül aztán újra megkapta fia felügyeleti jogát. Mindazonáltal könyve végén köszönetet mond Bronsteinnek és feleségének, „hogy megtalálták az utat egy teljes, egészséges és összetartó családhoz velem. Nincs ennél nagyobb ajándék”.

A színésznő még júliusban posztolt róla, hogy meghalt édesanyja, Dot. Stone saját bevallása szerint viharos kapcsolatot ápolt az anyjával, aki „nem volt vidám természetű, és úgy káromkodott, mint egy portugál dokkmunkás”. Halála előtt utoljára azt mondta Stone-nak: „Olyan sokat beszélsz, hogy öngyilkos akarok lenni”. A színésznő most bevallotta, hogy édesanyja valójában hónapokkal korábban hunyt el, csak időre volt szüksége, hogy feldolgozza az elvesztését, mielőtt megosztotta azt a nyilvánossággal.

Stone 2021-es memoárjában részletesen írt róla, hogy anyai nagyapja erőszakos bántalmazó és pedofil volt. Gyermekként bántalmazta édesanyját és annak testvéreit, akik később mind pszichológiai kezelésre szorultak, később pedig Stone-t és testvérét is.

A színésznő arról is megemlékezett, hogy többször is dolgozott Harvey Weinsteinnel, például Az Óriás című filmen és az amfAR nevű AIDS-kutatási alapítványnál. A producerrel sem volt felhőtlen a kapcsolata:

Nem próbált meg megerőszakolni, de fizikailag határozottan bántalmazott. Megpofozott, átdobott a szobán, számtalan alkalommal lökdösött

– mondta.

The post „Néha azt gondolom, hogy azért, mert túl jó voltam” – Sharon Stone szerint az Elemi ösztön miatt nem kapott többé jó szerepeket first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest