Olyat mutatott be a Lidl Magyarország, amit a többi lánc nem tud utánacsinálni

A Lidl Magyarország Bt. továbbra is toronymagasan vezeti a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatot. A diszkontlánc a legfrissebb beszámoló szerint a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben brutálisan erős, 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ami közel 14,4%-os növekedést jelent az előző évi 1157,4 milliárdhoz képest. Ezzel messze maga mögé utasította a teljes mezőnyt.

Bár az adózott eredményük – tehát a profit – enyhén, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra csökkent, még így is toronymagasan övék lehet a legnagyobb nyereség a magyarországi élelmiszerláncok között. Ez különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy a Lidl óriási összegű adóterhet vállalt magára: a cég által befizetett adók összege 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárdra nőtt – vagyis majdnem 20%-kal emelkedett – idéz a beszámolóból a pénzcentrum.hu.

A vállalat eközben komoly összegeket fordított munkavállalóira is: a bérköltség 13,5 milliárd forinttal, azaz közel 25%-kal emelkedett, így elérte a 67,8 milliárd forintot. Ez együtt járt a létszám bővülésével is, hiszen a statisztikai létszám 894 fővel nőtt egy év alatt – 7292-ről 8186 főre.

A bevallás számai egyértelműen arra utalnak, hogy hogy a Lidl nemcsak megőrizte piacvezető szerepét, hanem stabil, hatékony és rendkívül eredményes működést valósított meg még a szabályozói környezet és a piaci turbulenciák közepette is. A növekvő bevételek, a fenntartott profittermelő képesség, pláne ilyen adóterhek mellett mind azt mutatják, hogy

a Lidl jelenleg a legerősebb és legmeghatározóbb szereplője a magyar élelmiszer-kiskereskedelemnek.

A legnagyobb versenytársak úsznak a veszteségben

Mint lapunk júniusban megírta, minden multinacionális élelmiszerlánc eredményességét megrengették a kormányzati különadók és árkorlátozások 2024-ben.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. harmadik éve jelentett súlyos veszteséget, amellett, hogy az árbevétele folyamatosan növekedett. Tavaly a társaság forgalma nettó 924,4 milliárd forintot tett ki, ami 4,7 százalékos bővülést jelent a 2023-as 882,7 milliárdhoz képest.

Ezzel szemben az adózott eredmény soron több mint 35 százalékos csökkenést könyveltek el: a cég 18,3 milliárd forintról 24,8 milliárdra halmozta veszteségeit.

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. tavaly még a nálánál jóval nagyobb Sparnál is komolyabbat bukott, mintegy 27,4 milliárd forintos veszteséget könyvelhetett el. A társaság a közel 200 százalékos veszteség-növekményt úgy hozta össze, hogy az árbevétele mintegy 6 százalékkal, 518,4 milliárd forintra bővült.

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. egyelőre nem hozta nyilvánosságra beszámolóját a 2024-es üzleti évről.

The post Olyat mutatott be a Lidl Magyarország, amit a többi lánc nem tud utánacsinálni first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest