A pünkösdi hosszú hétvége első napján, múlt szombaton összeomlott a hazai vonatközlekedés, ami leginkább a Balaton felé irányuló utastömeget érintette érzékenyen. A fennakadások egyik legfőbb oka egy sorompóhiba volt Tárnoknál, aminek következtében nem egy esetben kellett órás késésekkel számolni, de voltak olyan járatok is, amik el sem jutottak a célállomásig.
A sorompóhiba miatt a MÁV-ért is felelős Lázár János közlekedési miniszter már bejelentette, hogy a pórul járt utasoknak teljes kártérítést fizet a vasúttársaság, majd megnevezte, szerinte ki felelős az összeomlásért: a német Siemens, ami „mindössze 10 éve újította fel teljeskörűen” az érintett vonalat. A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt is bejelentette, hogy azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben, csütörtökön pedig arról posztolt, hogy megállapodás született a Siemens magyarországi képviselőivel.
A mai találkozónk eredményeképp a Siemens vállalta, hogy teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden olyan sorompón, amelyet a cég szállított Magyarországra
– jelentette be Hegyi Zsolt, hozzátéve, hogy az eredmények ismeretében közösen döntenek majd a német céggel arról, hogy milyen intézkedéseket kell tenni annak érdekében, hogy a szombatihoz hasonló sorompóhiba „többet ne okozhasson szinte egész napos zavart egy teljes országrész közlekedésében”.
Lázár Jánossal ellentétben Vitézy Dávid másban találta meg a hétvégi káosz felelősét. A közlekedési miniszterben.
The post Összeomlás után: A MÁV vezérigazgatója a Siemensszel tárgyalt a sorompóhibáról first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu