Összeomlás után: A MÁV vezérigazgatója a Siemensszel tárgyalt a sorompóhibáról

Thumbnail for 6561421

A pünkösdi hosszú hétvége első napján, múlt szombaton összeomlott a hazai vonatközlekedés, ami leginkább a Balaton felé irányuló utastömeget érintette érzékenyen. A fennakadások egyik legfőbb oka egy sorompóhiba volt Tárnoknál, aminek következtében nem egy esetben kellett órás késésekkel számolni, de voltak olyan járatok is, amik el sem jutottak a célállomásig.

A sorompóhiba miatt a MÁV-ért is felelős Lázár János közlekedési miniszter már bejelentette, hogy a pórul járt utasoknak teljes kártérítést fizet a vasúttársaság, majd megnevezte, szerinte ki felelős az összeomlásért: a német Siemens, ami „mindössze 10 éve újította fel teljeskörűen” az érintett vonalat. A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt is bejelentette, hogy azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben, csütörtökön pedig arról posztolt, hogy megállapodás született a Siemens magyarországi képviselőivel.

A mai találkozónk eredményeképp a Siemens vállalta, hogy teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden olyan sorompón, amelyet a cég szállított Magyarországra

jelentette be Hegyi Zsolt, hozzátéve, hogy az eredmények ismeretében közösen döntenek majd a német céggel arról, hogy milyen intézkedéseket kell tenni annak érdekében, hogy a szombatihoz hasonló sorompóhiba „többet ne okozhasson szinte egész napos zavart egy teljes országrész közlekedésében”.

Lázár Jánossal ellentétben Vitézy Dávid másban találta meg a hétvégi káosz felelősét. A közlekedési miniszterben.

Kapcsolódó
Vitézy szerint Lázár beszerzési kézivezérlése miatt nem sikerült gyorsan megoldani a hétvégi sorompóproblémát

Miniszteri jóváhagyás nélkül egy sorompó-alkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV – írja Vitézy.

The post Összeomlás után: A MÁV vezérigazgatója a Siemensszel tárgyalt a sorompóhibáról first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest