Az internetes vásárlási csalások egyik gyakori módszere, hogy bűnözők hamis online áruházakat vagy alkalmazásokat hoznak létre. Ezeket előszeretettel hirdetik a közösségi médiában, sokszor bankok vagy közüzemi szolgáltatók webhelyeire megszólalásig hasonlító felületeken, írja a police.hu.
Felhívták rá a figylemet: a hamis, adathalász üzenetek akár a keresőmotorok találatai között is megjelenhetnek. A megtévesztő hirdetések gyakran csábítóan alacsony áron kínálnak népszerű ruházati cikkeket, lábbeliket, játékokat, elektronikai és informatikai termékeket. Emellett kiberbűnözők az online fizetések során előszeretettel használt megoldásokra is alkottak már adathalász programokat.
Egy ilyen program letöltése után vált csalás áldozatává nemrég egy 48 éves mányi lakos is.
A rendőrség közleménye szerint a bankjától kapott sms-ből értesült arról, hogy a bankkártyáját illetéktelenek egy olaszországi étteremben használták, miközben a plasztiklap mindvégig otthon, Mányban volt.
A nyomozás során kiderült, hogy az áldozat nem sokkal korábban egy online fizetések lebonyolítására szolgáló, adathalász alkalmazásban adta meg a bankkártyaadatait, amelyek így kerülhettek a csalók kezébe.
A rendőrség több tanácsot is megfogalmazott arra vonatkozóan, hogyan lehet elkerülni, hogy valaki csalás áldozatává váljon, ezeket itt lehet elolvasni.
The post Otthonában volt egy mányi lakos bankkártyája, amit egy olaszországi étteremben használtak first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu