Tóth Bertalan (MSZP) az építési és közlekedési minisztert arról kérdezte, milyen ügyekben váltak nélkülözhetetlenné a mindössze 5 főt foglalkoztató külföldi vállalat tanácsai a MÁV számára? A sokat hivatkozott forráshiány dacára ugyanis a MÁV Pályaműködtetési Zrt., illetve a MÁV Személyszállítási Zrt is Klaus Mangold tanácsadócégével kötött egyenként 122 625 euró, azaz mintegy 98 millió forint értékben.
Az ellenzéki képviselő idézte a G7 cikkét, amely szerint a két szerződést március 20-án és 25-én írták alá. A cégnek (Mangold Consulting GmbH) utolsó beszámolója szerint összesen öt munkavállalója van, így kérdéses, miként lehet olyan tudása, ami hazánkban nem lelhető fel. A lap szerint a vállalat angol, német és orosz nyelven elérhető honlapján nem rejti véka alá, hogy mivel foglalkozik: a főoldal szerint „Your top Connection in the East”. Vagyis alapvetően a keleti országokban kiépített kapcsolatrendszert kínálják fel a megbízó céljainak eléréséhez.
A MÁV-ot felügyelő Lázár János jó viszonyt ápol német üzleti körökkel, a 444.hu korábbi értesülései szerint ő mutatta be Orbán Viktornak a Mr. Oroszországként is emlegetett Klaus Mangoldot. Tóth Bertalan ezért arról kérdezte a minisztert:
- 1. Milyen eljárásban választották ki Klaus Mangold tanácsadócégét a feladatra? Volt-e közbeszerzési eljárás?
- 2. Milyen ügyekben váltak nélkülözhetetlenné a mindössze 5 főt foglalkoztató vállalat tanácsai a MÁV számára?
- 3. Mivel támasztja alá, hogy sem az állami szervezetben, sem a vállalati szférában nincs olyan hazai szereplő, aki ezt a feladatot el tudja látni?
- 4. Mikor hozzák nyilvánosságra a tanácsadás eredményeit, azaz hogy mire költöttek a MÁV cégei a forráshiány ellenére mintegy száz millió forintot?
- 5. Lesz-e egyáltalán szakmai tevékenység, vagy csak a „kiváló keleti kapcsolatot” kell megfizetni?
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára emlékeztett arra, hogy a magyar vasút sem kap uniós forrásokat, noha azokra számos beruházás épülne. Azt írta: a közlekedési kormányzat döntött úgy, hogy nem várja meg, amíg a politikai vita nyugvópontra jut, az átmeneti időben is nekiáll a magyar vasút fejlesztésének, felzárkóztatásának.
Erre alternatív finanszírozási megoldások és a nemzetközi piacok megoldások beazonosításán és igénybevételén kertesztül nyílhat lehetőségünk.
Mindehhez a nemzetközi térben otthonosan mozgó, tapasztalt és profi tanácsadókra van szükség. Ágh Péter szerint a Mangold-féle cég kétségbevonhatatlanul ilyen.
The post Pénzszerzésért fizet csaknem 100 milliót Mr. Oroszországnak a MÁV first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu