Pintér Bence győri polgármester: A Fidesz keresztbe tesz és közben játssza a hülyét

Thumbnail for 6300727

Milyen kocsival jár be a városházára?

Általában inkább biciklivel vagy busszal. A 20 éves Opel Zafirám, amit szintén használtam erre, decemberben tönkrement. Ezért amíg január-február folyamán nem veszek egy autót, egy kölcsönkapott Toyota Yarist használok, ha autóba kell ülnöm. Ha polgármesterként kell megjelennem valahol, akkor pedig az önkormányzat tulajdonában lévő, tehát nem bérelt vagy lízingelt elektromos Audit használom.

És milyen önkormányzati tulajdonú vagy bérelt autó áll a polgármester rendelkezésére?

Egy, az előző polgármester által vásárolt, 2020-as évjáratú elektromos Audit és egy, szintén a korábbi városvezetés által megvásárolt, 2015-ös Audi A6-ost használunk hivatali utakra felváltva alpolgármester úrral és a hivatal dolgozóival. Van még egy, az elődöm által 2024-től, egy évre havi félmillióért bérelt 2023-as Audi A6-osa is a városnak, ez általában a garázsban áll, a szerződés idén márciusi lejártakor valószínűleg ezt is vissza fogjuk adni a többi bérelt luxusautóhoz hasonlóan. Azt kértem, nézzük meg, szükségünk van-e rá a jövőben, mert szerintem nincs. Ugyanis az önkormányzat tulajdonában van olyan gépkocsiállomány, melyet hivatalos célra, ügyintézésre vehetnek igénybe a polgármesteri hivatal dolgozói. Például ha ki kell menni lakásokba környezettanulmányt végezni vagy településfejlesztési ügyekben a helyszínre menni. Vannak tehát saját autóink, felesleges továbbiakat bérelni. A választáson tett ígéretemet teljesítve, az önkormányzat által lízingelt autókból kettőt már visszavitettünk a kereskedőhöz. Úgy érzem, ez egy olyan extra kiadás, amire nincs szükségünk.

A város kasszájára nézve előnytelen szerződést kötött az előző polgármester ezekre a luxusautókra,

nem is fogjuk őket meghosszabbítani, és addig is a benzin-, és szervízköltségeket megspóroljuk rajtuk azzal, hogy nem használjuk őket.

A győri önkormányzat tavalyi utolsó közgyűlésén, amikor a képviselők fizetését visszamenőleg megemelték volna, ön és a Tiszta Szívvel a Városért frakciója nemmel szavazott. Miért? Ha a polgármester fizetését visszamenőleg megemelték, nem járt volna ez a képviselőknek is?

A polgármester fizetésének visszamenőleges emeléséről nem az önkormányzat, hanem a Fidesz képviselőinek javaslatára, fideszesek szavazataival a parlament döntött. Erről a kérdésről Kara Ákost és Simon Róbert Balázst, Győr fideszes parlamenti képviselőit lenne érdemes megkérdezni. Én magamtól nem kezdeményeztem volna és nem is kezdeményeztem az illetményem emelését. A képviselők fizetéséről viszont a TSZV-frakció és a többségi Fidesz-frakció közötti tárgyalási csomag részeként született megegyezés. Az új testület megalakulása után jó néhány dologról tárgyaltunk, így a polgármesteri jogkörökről, a város működését segítő alpolgármester és a polgármesteri biztosok személyéről. Illetve az SZMSZ-nek egy olyan módosításáról, ami legalább az alapvető hivatali működést lehetővé teszi. Ennek része volt a 2006 óta nem változó, 150 ezer forintos képviselői tiszteletdíjak megemelése 2025. január 1-től. De mi ezt összekötöttük a hivatali dolgozók fizetésemelésével, hiszen ez így fair és igazságos. Tehát szó sem volt arról, hogy a képviselők fizetését visszamenőleg, október 1-étől emeljük meg. Ezt a Fidesz, felrúgva a megállapodást, egyoldalúan javasolta utólag, ezért szavaztunk nemmel.

Mohos Márton / 24.hu Győri városháza.

Mi elfogadtuk a Fidesz érvét, hogy havi bruttó 150 ezer forintért nem lehetett napi több órás munkát elvárni. A Fidesz által javasolt új SZMSZ olyan rendszert hozott létre, amiben jóval több lett a bizottsági munka. Hetente vannak bizottsági ülések, illetve a hónap utolsó hetében közgyűlés. Ez nyilván nagyobb munkaterhet ró a képviselőkre. Másrészt eddig az egyéni képviselők jelentős része nem látta el megfelelően a munkáját, ami persze nem mindenkire igaz, illetve nyilván vannak különbségek az egyes képviselők között. A tiszteletdíjak megemelése után viszont mindegyiküktől elvárható az érdemi munka. Hogy járják a körzetet, tárják fel a problémákat, hozzák a közgyűlés elé az ügyeket. Valamint szeretném bevezetni azt is, hogy aki képviselő, az ezzel párhuzamosan ne dolgozhasson önkormányzati cégnek vagy intézménynek. Ezt a javaslatot be fogom terjeszteni a közgyűlés elé.

Azt is szeretném belevenni ebbe a javaslatba, hogy képviselők közeli hozzátartozói az önkormányzatnál, illetve a helyi köztulajdonú intézményeknél, cégeknél vezető tisztséget ne tölthessenek be.

Ez korábban is összeférhetetlenségi problémákat okozott, és ilyenekhez vezetne a jövőben is. A javaslat kidolgozásán frakciónk tagjával, Győrszentiván képviselőjével, Dr. Balog-Farkas Renátával már dolgozom.

Lehet majd csaknem fél évtizeden át fideszes közgyűlési többséggel és ellenzéki polgármesterrel működtetni Győrt? Az idei év konfliktusai után 2025-ben egy nyugodtabb korszak jön vagy hasonló légkörre készülhetünk?

Én öt évig biztosan itt leszek, és mindent meg fogok tenni, hogy jobban működjön a város, mint eddig. Viszont, ha valahol azt érzem, hogy a város érdeke sérül, tisztességtelen dolog történik, vagy veszélybe kerül a közpénzek elköltésének átláthatósága, abba az ügybe továbbra is bele fogok állni kritikusan és harcosan. Ez történt a Győr Projekt Kft. ügyvezetőjének valós indok nélküli leváltásakor, valamint amikor a Fidesz javasolta, hogy emeljük meg visszamenőlegesen a képviselői fizetéseket. De a Fidesz képviselőcsoportja legalább azt megszavazta, hogy a marcalvárosi kiserdő maradék részének védetté nyilvánítása elindulhasson. Ezt engem is beleértve három polgármester ígérte meg.

Indult egy kormányhivatali vizsgálat a bosszú SZMSZ-nek nevezett módosításról. Ennek mi lett az eredménye? A megegyezés nyomán ezt visszavonták, vagy vannak még olyan pontok, ahol ez tovább folyik?

Ez a vizsgálat hivatalból lezárult, mivel a vizsgált dokumentumhoz képest módosított, bár korántsem tökéletes SZMSZ-t fogadtunk el.

De megállapítottak bármiféle jogsértést az előzőre vonatkozóan?

Nem volt eredménye a vizsgálatnak, mert előbb fogadtunk el egy módosított SZMSZ-t, mint hogy a vizsgálat lezárult volna. Szeretném leszögezni, nem értünk mindennel egyet a jelenlegi Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltakkal sem maradéktalanul, nagyon sok a kérdőjel három hónap után is. Nemcsak részünkről, de a hivatal oldaláról is. Szerintünk ez olyan működést eredményez, ami nem hatékony. Nagyon sok olyan egyértelmű ügy van, amihez korábban elég volt egy polgármesteri döntés, most bizottsági ülés kell hozzá. Ezért is kell hetente ülésezniük a bizottságoknak. Ettől függetlenül én is megszavaztam az SZMSZ-módosítást, mert azt gondolom, ezzel el tudtunk legalább indulni, hiszen Győrnek működnie kell. Hozzáteszem, ez az SZMSZ két alpolgármestert engedélyez. De a második alpolgármesterre vonatkozó előterjesztést a Fidesz még napirendre sem engedte tűzni.

Az, hogy a Fidesz nem akar saját alpolgármestert jelölni, azt is jelenti, hogy nem akarnak a városvezetés felelősségében osztozni?

Látható, hogy a Fidesz a közgyűlést és a bizottságokat, ahol többségben vannak, szeretné egyfajta párhuzamos városvezetésként felépíteni. Holott a lehetőséget megkapták, hogy részt vegyenek a polgármesteri hivatal munkájában, felajánlottam nekik az egyik alpolgármesteri pozíciót. Én továbbra is nyitott vagyok erre. Ám mivel azt a választ kaptuk, hogy nem lesz fideszes jelölt, kerestünk egy pártpolitikai háttér nélküli szakmai jelöltet. Viszont már a kérdés napirendre tűzését is leszavazta a Fidesz.

The post Pintér Bence győri polgármester: A Fidesz keresztbe tesz és közben játssza a hülyét first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest