A kétezres években legendává nőtte ki magát a PUMA egy modellje, ami ötvözi a múlt nosztalgiáját a modern dizájnnal. Eredetileg nem utcai viseletnek szánták, hanem profi autóversenyzőknek, így sokáig a nagyközönség számára szinte teljesen ismeretlen volt.
Gyökerei a nyolcvanas évekig nyúlnak vissza, amikor a PUMA elkezdett együtt dolgozni a Formula-1 versenyzőivel: speciális cipőket terveztek kifejezetten a pilótáknak, mindenkinek személyre szabottan, a saját adottságait és igényeit figyelembe véve.
Megalkotásakor a nagymacskák kecses, fürge mozgása, valamint a motorsportban elengedhetetlen precíz irányítás és tapadás iránti igény szolgált inspirációként. Ez volt az első Speedcat, ami utcai viseletként először 2000-ben került a boltok polcaira, éppen akkoriban, amikor az autósport népszerűsége világszerte kilőtt.
Az évek során a cipő számos átalakuláson ment keresztül: megjelentek új színvariációk, frissített logók, különleges kollaborációk és egyedi dizájnelemek. Különféle anyagokból készültek verziói, mint például bőr, velúr, nejlon, lakkozott bőr, nubuk, lószőr vagy akár lenvászon. Főbb jellemzői – az autóversenyzés ihlette dizájn, a karcsú sziluett és a vékony talp – azonban végig megmaradtak. Ezen jellemzői emelték a Speedcatet a legendás klasszikusok közé.
Az elmúlt években a modell reneszánszát éli, köszönhetően a Z generáció körében népszerű Y2K divatirányzatnak, amely a kétezres évek stílusa iránti nosztalgiából táplálkozik. A PUMA 2024-ben újragondolta és modernizálva újra kiadta a Speedcatet, új színekkel bővítve az eddigi palettát.
Napjainkban a Speedcatet már nemcsak a versenypályák sztárjai – Lewis Hamilton vagy Charles Leclerc – viselik, hanem olyan világszerte ismert divatikonok is, mint Rosé, a Speedcat globális nagykövete, valamint Kendall Jenner, Emily Ratajkowski vagy Dua Lipa.
Az újra piacra lépő Speedcat magyarországi kampányában Gulyás Michelle öttusázó olimpikonnal és Bolla Bendegúz válogatott labdarúgóval találkozhatunk.
Mindketten a Z generáció tagjai: a pályán kiemelkedő teljesítményt nyújtanak, miközben stílusukkal és megjelenésükkel is képviselik mindazt, ami PUMA jelenlegi hitvallása – a sport és divat világának ütős ötvözete.
Michelle és Bendegúz a fiatal közönséget egyszerre inspirálja a sport iránti szenvedélyre és a trendkövető önkifejezésre.
Az athleisure korszakában, ahol a sportos elegancia az uralkodó trend, a PUMA Speedcat olyan ikonikus darab, amely sosem megy ki a divatból. Nem véletlenül ez a PUMA legkelendőbb modellje.
A PUMA Speedcat elérhető az Office Shoes üzleteiben és online a www.officeshoes.hu oldalon.
A cikk a Puma támogatásával készült.
The post Retró lendület, modern stílus, versenyzés ihlette dizájn – ezért a sportcipőért őrülnek meg most a fashionisták first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu