Szigorítás érkezik az útleveleknél, ez várható az okmányirodáknál

Thumbnail for 6576468

Az Energiaügyi Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta azt a rendelettervezetet, amely az úti okmányokkal kapcsolatos feladatok ellátásában hatékonyabb együttműködést akarna elérni a közreműködő szervek – például a járási hivatalok és a konzuli tisztviselők – valamint az általános hatáskörű útlevélhatóság között – olvasható a portfolio.hu-n.

A módosítás egyik leglényegesebb pontja az át nem vett útlevelek kezelési rendjének egységesítése és szigorítása lenne.

A tervezet szerint a járási hivatalok vagy más útlevélhatóságok 60 nap elteltével, míg a konzuli tisztviselők egy év után érvénytelenítenék az át nem vett útleveleket, majd az okmányokat visszajuttatnák az útlevélhatósághoz, ahol azt selejteznék, előkészítenék megsemmisítésre, és minden lépést rögzítenének az útiokmány-nyilvántartásban.

Egyébként ez a gyakorlat részben már létezik, de jelenleg nincs ennyire részletesen szabályozva, és az eljárások sem egységesek.

A javasolt rendeletmódosítás részletes szabályokat tartalmazna arra is, hogyan történhetne az útiokmány-nyilvántartásból való adatszolgáltatás. Az adatigénylést a kérelmezőnek az általános hatáskörű útlevélhatóságnál kellene benyújtania, és ebben igazolnia kellene az érintettel fennálló kapcsolatot, valamint az adatfelhasználás jogalapját is, akár konkrét jogszabályhely megjelölésével, akár a jogalapot igazoló dokumentummal.

Az adatszolgáltatás csak akkor teljesülhetne, ha az azonosításra megadott ismérvek kizárólag egyetlen személyre illenek, illetve a közvetlen hozzáférés engedélye legfeljebb egy évre lenne érvényes.

Amennyiben a hozzáférés jogalapja vagy célja megszűnne, az engedélyt az útlevélhatóság visszavonná.

The post Szigorítás érkezik az útleveleknél, ez várható az okmányirodáknál first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest