Telex: a Fidesz egy lengyel cégen keresztül nyomja át a politikai hirdetéseit a Google szűrőjén

A Google szeptember 22-én lekapcsolta a politikai tartalmú hirdetéseket az EU-ban, de a Fidesz több politikai hirdetése így is átcsúszik a szűrőkön. A Telex cikke szerint ennek oka, hogy például a Harcosok Klubja hirdetései nem politikai reklámnak vannak címkézve, hanem vállalati, internetes és telekommunikációs kategóriákban futnak. Ami ennél is érdekesebb, hogy

az adatbázis szerint a hirdetési kampányokért nem a Fidesz, hanem egy Full Stack Experts Sp. z o.o. nevű lengyel cég fizet.

A cég a lapnak azt írta, hogy nem felelősek konkrét hirdetési kampányok létrehozásáért, tartalmáért vagy célzottságáért, beleértve a Fidesz párthoz kapcsolódó kampányokat is.

Az átláthatósági jelentésekben szereplő fizetőként való megjelenésünk kizárólag abból adódik, hogy hirdetési licenceket és technikai hozzáférést értékesítünk világszerte több tucat vállalati ügyfelünknek. Kizárólag technológiai szolgáltatóként működünk

– írták.

A Telex megkereste a Fideszt és a Szuverenitásvédelmi Hivatalt is, de választ egyik helyről sem kaptak.

Kapcsolódó
A Fidesznek fájhat leginkább a politikai hirdetések tilalma, de már keresik a kiskapukat

A Google és a Meta felületeiről eltűnnek a politikai hirdetések. A techcégeknél arról érdeklődtünk, hogyan szereznek érvényt a tiltásnak, szakértőket pedig arról kérdeztünk, milyen hatással lehet ez a jövő áprilisi választás kampányára.

The post Telex: a Fidesz egy lengyel cégen keresztül nyomja át a politikai hirdetéseit a Google szűrőjén first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest