A mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök töltésére kitalált hordozható akkumulátorok egyre nagyobb fejtörést okozhatnak azoknak, akik repülni készülnek. A légitársaságok eddig is szigorú szabályokkal rendelkeztek a powerbankok vonatkozásában. De azután, hogy egy dél-koreai légitársaság közvetlenül a felszállás előtt kigyulladt egy hordozható aksi miatt, több cég is tovább szigorított. Amitől az utasok helyzete most még tovább bonyolódhat.
A legtöbb légitársaságnál eddig az volt a gyakorlat, hogy az utasok csak a kézipoggyászukban vihetik magukkal a hordozható aksijukat. Azonban a januári tűzeset után az érintett repülőt üzemeltető cég, az Air Busan vezetői úgy döntöttek, hogy a hasonló katasztrófahelyzetek elkerülésére megtiltják az utasoknak, hogy hordozható akkumulátorokat vigyenek fel magukkal a fedélzetre a repülés idejére.
Ehelyett arra kérték őket, hogy a fedélzeti konnektorokat használják, amelyekben AC és USB-A csatlakozók is vannak.
A Sun című brit bulvárlap szerint az incidens után Tajvan két legnagyobb légitársasága, a China Airlines és az Eva Air is a szigorítást vezetett be március elsejével.
A China Airlines a dél-koreai légitársasághoz hasonlóan kitiltotta a gépei fedélzetéről a hordozható aksikat. De az Eva Airnél nem voltak ilyen radikálisok, hiszen az új szabályok értelmében az utasok továbbra is felvihetik magukkal a repülő fedélzetére a powerbankjaikat, de nem használhatják az utazás ideje alatt.
Hogy a hordozható lítiumos aksikra vonatkozó szabályok terén mennyire nincs egységes álláspontja a világ különböző légitársaságainak, azt az is jól mutatja, hogy míg a legtöbb cég utasonként egy powerbank szállítását engedélyezi a fedélzeten, a brit lap szerint a Ryanairnél például akár két hordozható aksi is lehet az utasoknál.
The post Több légitársaság is megtiltotta a járatain a hosszú utak egyik fontos kellékének használatát first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu