Tovább folytatódott a boltokban a zsugorinfláció, ezúttal a kávékapszulák, a szeszesitalok és szaloncukrok „mentek össze” – írja vasárnapi cikkében a portfolio.hu.
A zsugorodó termékekről elvileg naprakész információink vannak, mivel a kormány előírta, hogy az ilyen eseteket a gyártóknak vagy a forgalmazóknak be kell jelenteniük a hatóságok felé. A portál emlékeztet: a szabályozás azokra az előrecsomagolt termékekre vonatkozik, amelyeket 2020. január 1. és 2023. július 1. között hoztak forgalomba, és jelenleg olyan üzletekben kaphatók, amelyek éves árbevétele meghaladja az 1 milliárd forintot. Továbbá a boltok kötelesek a vásárlók számára is jelezni, ha egy termék kiszerelése csökkent.
A hatóságok ugyanakkor nem teszik közzé az árakat, így azt nem lehet pontosan nyomon követni, miként változott az egyes termékek egységára. A portfolio.hu felidézi: a szabályozás célja, hogy visszaszorítsa a rejtett áremeléseket, illetve elősegítse, hogy a vásárlók észrevegyék, ha a megszokott termékek kiszerelése néhány százalékkal csökken.
A portál a legfrissebb bejelentések között bukkant rá például
- a Maspex Spirit Kft. közlésére, amely szerint több kisebb Royal vodka és likőr mérete csökkent, méghozzá egységesen 0,1 literről 0,09 literre – ami 10 százalékos zsugorodás.
- Kisebbek lettek a Tchibo Budapest Kft. által forgalmazott Cafissimo kávékapszulák is: az egy kapszulára eső súly csökkent: 8 gramm helyett 7,8 gramm lett, ami 2,5 százalékos csökkenést jelent.
- Jelentős mértékben zsugorodott a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. instant kakaóporának mérete: a korábbi 800 grammos kiszerelés helyett most már csak 600 grammos csomagok kaphatók – ez 25 százalékos csökkenést jelent.
- Csökkent a Bonbonetti Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által forgalmazott szaloncukrok mérete is: a korábbi 300 grammos kiszerelés helyett már csak 280 grammos csomagok érhetők el – ez 6,7 százalékos zsugorodás.
- Még látványosabb a csökkenés Tibi szaloncukrok esetében: az eddigi 330 grammos csomagok mostantól 280 grammos kiszerelésben kaphatók – ami 15,2 százalékos veszteség.
The post Újabb termékeket hálózott be a zsugorinfláció first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu