Vámháború a TikTokon: súlyos vádakat fogalmaztak meg a kínai gyártók a luxusmárkákkal szemben

Thumbnail for 6502225

Az Egyesült Államok által indított globális kereskedelmi háború, és a Kínát sújtó, egyes termékek esetében akár 245 százalékot is elérő vámok árnyékában a TikTokot elárasztották az olyan videók, amikben az oldal kínai felhasználói azt állítják, hogy még a legnagyobb luxusmárkák – például a Chanel, a Dior, Gucci, a Hermès vagy a Louis Vuitton – is titokban náluk gyártatják a termékeiket, nem pedig Európában. Vagy az USA-ban, ahol egyes cégeknek szintén vannak gyárai.

A videókban a tartalomgyártók, akik gyakran a luxuscikk-üzletágban dolgozóként vagy alvállalkozóként mutatkoznak be, azt állítják, hogy Peking feloldotta a helyi alvállalkozókra vonatkozó titoktartási záradékokat, hogy így válaszoljon a Donald Trump amerikai elnök által Kínára kivetett hatalmas vámemelésre, ezért végre feltárhatják a luxusipar egyik legsötétebb titkát – írja az AFP. A hírügynökség azt is hozzáteszi, hogy semmi nyoma nincs annak, hogy a kínai rezsim valóban megtette volna ezt a lépést.

A rendszerint gyárakban vagy raktárakban beszélő online piaci kofák emellett arra bátorítják a potenciális vásárlókat, hogy ha luxustermékekre ácsingóznak, de nem akarnak egy vagyont költeni, akkor inkább forduljanak hozzájuk. Ugyanis ők olyan termékeket árulnak töredékáron, amik a logót leszámítva egy az egyben ugyanolyanok, mint a luxusmárkák szintén általuk gyártott portékái, hiszen ugyanazokat az anyagokat és ugyanazokat a módszereket használják a gyártás során. Mi lehet ebből az igazság?

Cheng Xin / Getty Images Járókelők egy Prada kirakat mellett egy modern bevásárlóközpontban 2025. január 26-án, Csungkingban, Kínában.

The post Vámháború a TikTokon: súlyos vádakat fogalmaztak meg a kínai gyártók a luxusmárkákkal szemben first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest