Vitézy: Lázár a magyar emberek háta mögé próbál bújni a MÁV kudarcai miatt

Thumbnail for 6558912

Lázár János közlekedési miniszter kedd esti jászberényi Lázár-infóján szó esett a magyar vasút sorozatos vesszőfutásáról, amikor szinte nincs nap, hogy ne történjen valami sok embernek bosszúságot okozó malőr. Lázár azzal védekezett, hogy a magyarok többsége a közutak fejlesztését támogatja, ezért van pocsék állapotban a MÁV.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár, akit Lázár menesztett a posztjáról, nem hagyta szó nélkül Lázár „védekezését”, ahogy fogalmazott, a közlekedési minisztersége teljes kudarca miatt nem bújhat magyar emberek háza mögé.

„Közlekedéspolitikát nem közvélemény-kutatásokkal szokás csinálni nálunk szerencsésebb országokban. Ha a vasút jól működik, az autósok maguktól utasok lesznek. A felújított esztergomi vagy a székesfehérvári vonalon megduplázódott az utasszám néhány éve, a fejlesztések után. De a korábbi, lerobbant állapotban, az esztergomi vonalon még a negyvennel, dízelvontatással döcögő ósdi vonatok mellett nem volt »népszerű” a vasút. Aztán, amint felújított pálya, állomások, halk villamos motorvonatok jöttek – egyből népszerű lett.

Arról nem is beszélve, hogy az emberek minden korábbi felmérés szerint igenis jobb vasutat akarnak. Amikor a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia elkészült, az elővárosi vasútvonalak fejlesztését a kutatások szerint 90 százalék fölött támogatta minden csoport, idősek és fiatalok, autósok és utasok, kormánypártiak és ellenzékiek egyaránt. És a vidéki nagyvárosok környezetében sem más a helyzet

érvelt Vitézy, aki szerint Lázár az elmúlt évek elhibázott közlekedéspolitikája, a leállított vasúti beruházások és visszavont járműbeszerzések, a miniszteri beavatkozások miatt vergődő MÁV, azaz a közlekedési minisztersége teljes kudarca miatt nem bújhat a vasútért felelős miniszterként a magyar emberek háta mögé.

The post Vitézy: Lázár a magyar emberek háta mögé próbál bújni a MÁV kudarcai miatt first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest