Szponzorált gyűlölet: így támadtak magyar újságírókat és civileket Facebook-hirdetésekkel

A Sponsored Hate (Szponzorált gyűlölet) projekt keretében több ezer fizetett online politikai hirdetést vizsgáltunk a visegrádi országokban. Magyarországon 2024 júliusa és 2025 júniusa között 193 olyan hirdetést azonosítottunk a Meta platformjain, amelyek célirányosan újságírókat és civileket támadó, lejárató vagy manipulatív tartalmakat erősítettek fel. A hirdetések közül többet kormányközeli háttérintézmények, vagy éppen a Szuverenitásvédelmi Hivatal fizetett — vagyis közpénzből is finanszírozták a független média és civil társadalom elleni támadásokat. Csak a projekt során azonosított hirdetéseken a Meta sok millió forintot kaszálhatott. A Ján Kuciak Oknyomozó Központ cikke a Telexnek.

Tovább az erdeti cikkre:: Telex.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest