30 hajót tönkretett, de példátlan összefogást hozott a brutális balatoni vihar

Thumbnail for 6611891

A Balatonon hétfőn végigsöprő, helyenként 130 km/h-s széllökésekkel járó vihar mintegy 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tudnak elindulni Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenyén.

Magyar Vitorlás Szövetség / Szántó Áron

A szervező Magyar Vitorlás Szövetség a balszerencsés hajósoknak tekintettel a vis major helyzetre, a már befizetett nevezési díjakat visszautalja. A nehézségek azonban példátlan összefogást hoztak a vitorlázók körében. Sokan segítik egymást a sérült hajók javításában, és azok a sportolók, akiknek a hajója versenyzésre alkalmatlanná vált, más csapatoknál kapnak lehetőséget a részvételre.

A nevezések száma már most meghaladja a 450-et, és a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) várakozásai szerint a rajtig ez a szám 500 fölé emelkedik, így közel 2800 vitorlázó áll majd rajthoz Balatonfüreden.

Az időjárás-előrejelzés szerint a verseny mindkét napjára élénk, erős, a tó tengelyére merőleges szél várható, ami rendkívül gyors futamot tesz lehetővé.

A szakértők és a versenyzők egyaránt úgy vélik, hogy kedvező feltételek esetén megdőlhet az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty által 2023-ban felállított, 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordidő is

Az 57. Kékszalag-verseny legfontosabb információi

rajt: 2025. július 10., csütörtök, 9:00, Balatonfüred.
útvonal: Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred (légvonalban több mint 150 km).
limitidő: 48 óra, a legutolsó hajó beérkezése július 12-én, szombaton 9:00-kor várható.
katamarán-rekord: MLS Raiffeisen Fifty-Fifty 5 óra 4 perc (2023)
egytestű rekord: Principessa Libera 8 óra 59 perc (2023)

Kapcsolódó
Több hajó is megrongálódott, átszabta a Kékszalag mezőnyét a vihar

Élén, erős szelet várnak a rajtra, de várhatóan csütörtökön 9-től elrajtolhat a tókerülő verseny.

The post 30 hajót tönkretett, de példátlan összefogást hozott a brutális balatoni vihar first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24sport

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest