Lando Norris, a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj győztese egyáltalán nem volt biztos abban, hogy a menet közben megváltoztatott stratégiája működni fog.
A világbajnoki pontversenyben kilencpontos lemaradással második versenyző a futam utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, nem volt túl magabiztos azzal kapcsolatban, hogy sikeres lesz az egykiállásos stratégiájuk, de ahogy haladt előre a versenyen, körről körre nőtt az önbizalma.
„Hosszú első etapot mentünk a közepes keverékű gumin is, így azt tudtam, hogy utána végig tudunk menni a keménnyel, de afelől voltak kétségeim, hogy az élen tudok-e maradni.
A vége nehéz volt, mert a kopott abroncsokon egy kis hiba is végzetes lehetett volna, de örülök, hogy működött, amit kitaláltunk
– mondta Norris. A 25 éves brit pilóta annak ellenére sem volt elégedetlen a rajtjával, hogy két pozíciót veszített, meglátása szerint inkább szerencsétlenül alakultak számára a dolgok az első körben.
„Eddig is kemény volt a szezon, és a nyári szünet után is az lesz, kicsi a különbség köztem és Oscar között, biztos, hogy a végsőkig nagy csatát fogunk vívni egymással” – utalt vb-éllovas csapattársára, Oscar Piastrira.
A McLaren ausztrál pilótája – aki tavaly győzött Mogyoródon – azt mondta, vegyesek az érzései, mert nem sikerült nyernie, ugyanakkor belülről kifejezetten szórakoztatónak érezte a Magyar Nagydíjat.
„Próbáltuk kihozni belőle a legtöbbet, és nyilván utólag lehet azon elmélkedni, hogy mit kellett volna másként csinálni, más stratégiát kellett volna-e választanunk, de ezen már kár keseregni” – fogalmazott Piastri, aki, bár az utolsó körökre utolérte csapattársát, megelőznie nem sikerült.
„Forgalom nélkül sikerült közel kerülnöm hozzá, de tudtam, hogy az előzés teljesen más történet lesz. Megpróbáltam, és bár lehet, hogy várhattam volna a kísérlettel még egy kört, nem hiszem, hogy bármin változtatott volna.
Éreztem a lehetőséget a célegyenes végén, később nem tudom, hogy olyan közel tudtam-e volna maradni Landóhoz, azt viszont biztosan bántam volna, ha meg sem próbálom
– mondta Piastri arról, amikor az utolsó előtti körben majdnem nekiment egy merész manőver miatt Norrisnak.
Norris Piastri: How did they not collide?!
#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/Wu3LmlcOwP
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Csapattársa boksztaktikájáról kifejtette, ha valaki hátul van, nyilván valamit meg kell próbálnia, a siker érdekében több rizikót kell vállalnia, így pedig, hogy ő volt előrébb a két McLaren közül, fel sem vetődött igazán, hogy ne kétszer cseréljenek kereket az autóján. A harmadik helyen végző mercedeses George Russell arról beszélt, Kanada mellett ez volt a csapat második legjobb hétvégéje, és örül, hogy a nyári szünet előtti utolsó versenyen dobogóra állhatott.
„A legutóbbi hat-hét verseny nagy kihívás volt, a mostani hétvégén azonban történtek szokatlan dolgok azzal kezdve, hogy nem a két McLaren indult az élről, és az sem megszokott, hogy Max Verstappen ennyire hátul van. A Leclerc-rel való csatám után az időbüntetését jogosnak éreztem, mert a fékezés után bemozgott az autója, össze is értünk, amikor megelőztem, ami szabálytalan” – mondta a Ferrari monacói versenyzőjéről a brit pilóta. A Nemzetközi Automobil Szövetség igazat adott Russellnek, és a leintés után Leclerc 5 másodperces büntetést, valamint 1 büntetőpontot kapott. Az 5 másodperces büntetés a végeredményen nem változtatott, Leclerc maradt a negyedik.
A meglepetésre ötödikként záró Fernando Alonso kijelentette, kihozták a maximális teljesítményt az autójukból.
Ennél előrébb nem igazán végezhettünk volna. Nagyon jó hír, hogy versenyképesek voltunk, viszont kicsit aggasztó, hogy nem tudjuk, miért. Meg kell néznünk, hogy mi hozhatta meg ezt a pozitív változást Belgium óta. Lehetséges, hogy a módosított első szárnyunk az oka, de ezt azért még pontosan meg kell vizsgálnunk
– nyilatkozta a kétszeres világbajnok spanyol versenyző. A Ferrarival csak a 12. pozícióban végző Lewis Hamilton láthatóan kedvetlenül és csak tőszavakban válaszolt az újságírók kérdéseire, míg csapattársa, az első rajtkockából indult, de csak negyedikként célba érő Charles Leclerc csalódottan értékelt.
„Az első kerékcsere előtt még minden rendben volt, úgy éreztem, hogy gyors tudok lenni. A következő boxkiállásom előtti etap első fele ugyancsak rendben ment, de utána történt valami, amit még meg kell vizsgálnunk és át kell beszélnünk a csapattal. Az autó onnantól vezethetetlenné vált, nagyon nehéz dolgom volt a leintésig” – értékelt a monacói pilóta.
The post Alonsóé a hétvége legjobb mondata a Hungaroringen first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24sport