Magyar idő szerint vasárnap reggel 56 körös futammal indult a 2019 után visszatérő Kínai Nagydíj. Max Verstappen rajtolt az élről Sanghajban, majd a zöld lámpák felvillanása után meg is őrizte a vezető helyét, Alonso viszont a 3.-ról megelőzte Perezt, majd az 5. körben a mexikói visszaelőzte a spanyolt.
Az első komoly említésre méltó esemény a 15. körben történt, amikor Pierre Gasly kerékcserére ment ki, és eközben a jobb hátsó kereke lerepült, ami elütötte az Alpine egyik szerelőjét. A rádiózás alapján a stábtag sértetlenül megúszta az esetet.
Alpine is not trying to kill one of the mechanics in pits.
Gasly going away without the wheel. #ChineseGP pic.twitter.com/KzrwkrHTdj
— Maxx | F1newsletter.com (@F1_Newsletter) April 21, 2024
A 21. körben Bottas motorhiba miatt állt ki. Nem a legjobb helyen adta meg magát a technikája, percekig erőlködtek a pályamunkások, amíg arrébb tudták tolni az autóját, végül az FIA kis idő elteltével a virtuális biztonsági autós fázis mellett döntött, majd a 24. körben már a valós biztonsági autó is megjelent.
A kiállások után Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo és Stroll volt az első tíz sorrendje, így autóztak egymás után a biztonsági autó mögött, mígnem a 27. körben, éppen az újraindítás előtt a nagy helyezkedésben Stroll koccant Ricciardóval, valamint Cunoda és Magnussen is defektet kapott – újra visszajött a safety car.
Rewind to the restart
Stroll Ricciardo
#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/C0nn5PdiQL
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
A 31. kör végén jött ki a biztonsági autó, ekkor Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Alonso, Sainz, Russell, Piastri, Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Ocon, Albon, Sargeant, Csou, Gasly, Magnussen és Stroll volt a sorrend.
Ricciardo autóját azonban megviselte az az ütközés, ezért a 34. körben feladta a versenyt.
A 44. körben Alonso – aki mint emlékszünk a rajt után második helyre jött fel, majd lágy gumikra váltott – újra ki kellett álljon, mert a kerekei elfogytak. Mire kerékcsere után visszaállt, már elkerült a pontszerző helyekről, de azonnal elkezdte a felzárkózást. A nagy erőlködésben aztán a spanyol az 50. körben óriásit mentett egy kicsúszás után, majd ezen felbuzdulva megelőzte Hamiltont, és Piastrit is az 50. kör végére.
¡¡¡VAYA SALVADA DE FERNANDO ALONSO!!!#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/S3mUeNzewz
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) April 21, 2024
Az 54. körben Csou lerepülő szárnyvége és annak törmelékei okoztak riadalmat. Verstappen át is hajtott rajta, majd érdeklődött a szerelőitől, hogy milyen a kerék állapota, de megúszta a defektet.
Végül Max Verstappen rajt-cél győzelmet aratott Norris és Perez előtt. Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton és Hülkenberg szerzett még pontot. A leggyorsabb körért járó bónuszpont Alonsóé lett.
Verstappen 110 ponttal vezeti Pérez (85 pont) a világbajnokságot. Két hét múlva a Miami Nagydíjon tovább növelheti az előnyét.
The post F1: Max Verstappen tükörsima győzelmet aratott Sanghajban first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24sport